Lato 2017 w Legnicy
Fundusze Unijne
FOTOGALERIA MIASTA LEGNICY
WIDEOGALERIA MIASTA LEGNICY
TELEWIZJA
WIRTUALNY SPACER PO LEGNICY
Legnica.eu - magazyn miejski
NUMERY ARCHIWALNE
INVEST IN LEGNICA
NA CO IDĄ MOJE PIENIĄDZE?
Młodzi legniczanie i ich Start-upy
Młodzi legniczanie i ich Start-upy
grafika
Dołączone galerie zdjęć:
grafika
Dodano:
23-06-2017
Liczba zdjęć:
131

Galą finałową zakończył się wczoraj (22 czerwca) trwający kilka miesięcy projekt „Zrób swój Start-up”, w którym około stu młodych legniczan uczyło się, jak zrealizować innowacyjny pomysł na własny biznes.

Przedsięwzięcie zorganizował Urząd Miasta, a warsztaty poprowadzili autorzy znanej w Polsce aplikacji Footsteps.

- Jestem pod olbrzymim wrażeniem waszych pomysłów, a jednocześnie dumny, że w Legnicy mieszkają tak kreatywni młodzi ludzie, którzy stworzyli naprawdę innowacyjne projekty – powiedział Tadeusz Krzakowski, prezydent Legnicy, który patronował temu przedsięwzięciu.



Galę uświetnił wykład motywacyjny Joanny Kuzdak, doradcy biznesowego i mentora w start-upowych projektach studenckich. - Pamiętajcie, aby nigdy się nie poddawać się w dążeniu do realizacji swoich celów. Jeżeli jeden projekt wam nie wyjdzie, to zmieńcie buty i idźcie dalej – doradzała. - Twórzcie nowe pomysły i je realizujcie. Ja sama jestem przykładem tego, że po paru porażkach można odnieść sukces – dodała Joanna Kuzdak. Obecni na gali byli również Piotr Wyroślak, przedstawiciel funduszu inwestycyjnego Pionier oraz Zbigniew Baran, prezes firmy Modernbud.

Tego wieczoru swoje pomysły na start-upy zaprezentowało 10 zespołów. Wśród nich były m.in.: aplikacja pokazująca opóźnienia lotów samolotowych, aplikacja mająca przygotować uczniów do kartkówek i sprawdzianów, aplikacja pozwalająca odnajdywać miejsca na imprezę, sklep internetowy z pokarmem i dietami dla psów i kotów, aplikacja powiadomienia ratunkowego, aplikacja z usługami dietetyków i trenerów personalnych czy też aplikacja pomagająca wybrać maturzystom szkołę wyższą.

- Na początku zapisałam się do tego projektu, żeby nie być na lekcjach, ale już po pierwszych warsztatach byłam bardzo zainteresowana – zdradza nam jedna z uczestniczek. - Prowadzący przekazali nam mnóstwo praktycznej wiedzy i sami nie spodziewaliśmy się, że możemy mieć tyle pomysłów. Chociaż nasz projekt nie wygrał, to dalej będziemy go rozwijać i na pewno weźmiemy udział w kolejnej edycji.



Jury, po burzliwych obradach, zdecydowało, że trzecie miejsce przypadnie zespołowi w składzie: Rene Laflamme, Natalia Gryga i Dominik Hofman (Katolickie Liceum im. Św. Franciszka z Asyżu), twórcy aplikacji „Matura 100%” dla licealistów, pozwalającej na szybkie sprawdzenie swojej wiedzy w dowolnym miejscu i wyłapanie swoich słabych stron dzięki systemowi AI.

Nie przyznano miejsca drugiego, a w zamian postanowiono przyznać dwa pierwsze, które zajęli: zespół w składzie: Tomasz Jaworski i Dominik Szymański (I LO) z aplikacją Terest, pozwalającą na poznawanie i spotykanie się z ludźmi o wspólnych zainteresowaniach, a także Łukasz Podlipski (II LO) z projektem Casual – sklepem internetowym, za pomocą którego można sprzedać nieużywane przez nas ciuchy.

Zwycięzcy otrzymali bony pieniężne do wykorzystania na konsultacje w Footsteps, dostęp do sali konferencyjnej w Letia Business Center – partnera projektu, zaproszenie na śniadanie biznesowe z prezydentem miasta i Okulary VR. Dodatkowo aplikacja Terest będzie rozwijana i realizowania we współpracy z Urzędem Miasta.

start up 2

opublikował: Barbara Sielicka | Dodano: 23-06-2017 | wyświetleń: 348
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
System informacji przestrzennej
Hot Spot
ZAŁATW SPRAWĘ W URZĘDZIE PRZEZ INTERNET
centrum legislacji
ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Opcje